Formatera din avhandling i Word

Denna guide vänder sig främst till dig som använder bibliotekets avhandlingsmallar i Word, men kan även vara till nytta för dig som valt att inte använda mallarna

Skapa ny innehållsförteckning

Uppdatera innehållsförteckningen

  • Vi rekommenderar att inte ändra manuellt i den infogade innehållsförteckningen. För att uppdatera den befintliga versionen, högerklicka på fältet och välj ”uppdateringsfält” och välj sedan ”uppdatera hela tabellen”.
  • Om du har lagt till rubriker är det bäst att du uppdaterar hela tabellen, annars är det tillräckligt att uppdatera sidnummer.
  • Manuellt skapad innehållsförteckning (som inte skapas automatiskt utifrån rubrikerna) kan inte uppdateras i Word. Du måste ange ändringarna manuellt i innehållsförteckningen.

Uppdatera innehållsförteckningen – Alternativ 1

  1. Ställ markören i innehållsförteckningen.

  2. Högerklicka i ett fält.

  3. Välj ”uppdatering fält”.

  4. Välj ”uppdatera hela tabellen”.

Uppdatera innehållsförteckningen – Alternativ 2

  1. Gå till Referenser > Uppdatera tabell.

  1. Välj ett av följande alternativ:
    a) Uppdatera endast sidnummer: Uppdaterar bara de sidor där rubriker finns och ignorerar eventuella ändringar av rubriktexten.
    b) Uppdatera hela tabellen: Återspeglar eventuella uppdateringar av rubriktexten och eventuella sidändringar.

  2. Välj OK.