Referenshanteringsprogram: Zotero 7

Synkronisera ditt bibliotek

Du kan synkronisera referenser och filer i ditt Zotero-bibliotek med Zoteros webbplats så att du kommer åt dem oavsett vilken dator du använder.

  • Först måste du skapa ett Zotero-konto.
  • Sedan öppnar du Zotero på datorn → gå till Redigera → Inställningar → Synkronisera.
  • Fyll i ditt användarnamn, lösenord och bocka i Synkronisera automatiskt om du så önskar. Det är gratis att synkronisera dina referenser, anteckningar, och etiketter och det finns ingen begränsning i utrymme.
  • Du kan också synkronisera dina bifogade filer. Zotero erbjuder 300 MB i gratis lagringsutrymme för bifogade filer. Om du vill använda mer så går det att köpa mer utrymme.

Du kan synkronisera referenser och filer i ditt Zotero-bibliotek med Zoteros webbplats så att du kommer åt dem oavsett vilken dator du använder. Först måste du skapa ett konto. Sedan går du till Inställningar → Synkronisera. Fyll i ditt användarnamn och lösenord och bocka i Synkronisera automatiskt. Det är gratis att synkronisera dina referenser, anteckningar, etiketter, och taggar och det finns ingen begränsning i utrymme.

Du kan också synkronisera dina bifogade filer. Zotero erbjuder 300 MB i gratis lagringsutrymme och om du vill använda mer så kan du köpa mer utrymme.